[O2] Przybyło płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_TM
    Drive
    • 2011
    • 94

    [O2] Przybyło płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym

    Ja uciekałam przed "eLką" hehe.. :diabelski_usmiech
  • piorecki5
    Classic
    • 2010
    • 23

    #2
    [O2] Przybyło płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym

    Witam furumowiczów,
    Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym utrzymuję w przedziale między MIN a MAX. Jakie było moje zdziwienie, kiedy po otwarciu maski zobaczyłem poziom płynu ok. 2 cm powyżej środka zbiorniczka (znacznie ponad poziomem MAX), co prawda silnik był rozgrzany, no ale żeby poziom płynu podniósł się ponad 4 cm od linii MAX ( w sumie "odessałem" prawie 0,6 litra aby uzyskać poziom optymalny)?
    Co może być przyczyną. Dodam, że autko było na serwisie olejowym, czy zadziałał tu ktoś "życzliwy" aby wywołać awarię zbyt wysokim poziomem płynu?
    Jedno życie mężczyzny to za krótko, żeby poznać kobietę…

    Komentarz

    • sparrov
      Rider
      • 2012
      • 378

      #3
      Ja miałem takie jazdy jak mi UPG padło. Ale to nie była Skoda... chociaż silnik to silnik Lepiej z tym uważać, u mnie układ się zapowietrzył i zatarłem motor. Podjedź do serwisu na sprawdzenie zawartości CO2 w płynie. Dobry serwis powinien mieć taki zestaw ala mały chemik i będzie jasne
      Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

      Komentarz

      • dominik9420
        L&K
        • 2012
        • 1136

        #4
        Najlepiej to na zimnym silniku zostawić płynu przy kreseczce 'MIN"
        Wtedy zobacz jak kształtuje się poziom płynu przy gorącym silniku.
        P.S u mnie w każdym samochodzie w rodzinie poziom jest zostawiany przy MIN
        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
        Pozdrawiam i Szerokości!
        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #5
          Zamieszczone przez dominik9420
          Najlepiej to na zimnym silniku zostawić płynu przy kreseczce 'MIN"
          Wtedy zobacz jak kształtuje się poziom płynu przy gorącym silniku.
          P.S u mnie w każdym samochodzie w rodzinie poziom jest zostawiany przy MIN

          Tu sie w opełni zgodzę z kolegą płyn na gorąco sie rozszerza i go przybywa... by mieć wgląd pozostaw zaznaczoną kreske albo minimum ...

          Komentarz

          • K_Popiel
            Rider
            • 2010
            • 608

            #6
            Re: Przybyło płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym

            Zamieszczone przez piorecki5
            ... czy zadziałał tu ktoś "życzliwy" aby wywołać awarię zbyt wysokim poziomem płynu?
            O to możesz być spokojny, gdyby nadmiernie wzrosło ciśnienie płyn wywaliło by przez zawór bezpieczeństwa w korku. Jak wygląda sam płyn nie zmienia koloru, nie robi się tłusty ?
            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
            ------------------------------------------------------

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Jak masz nagrzany silnik to może wzrosnąć o kilka cm poziom. Wlej tak jak radzą koledzy na zimnym silniku do minimum i tyle. Jak będziesz miał wątpliwości to możesz w serwisie poprosić o sprawdzenie płynu - pod kątem mrozoodporności (ile złapał wody) oraz pod kątem zawartości CO2 - a to czy nie ma nieszczelności układu w silniku.

              Komentarz

              • piorecki5
                Classic
                • 2010
                • 23

                #8
                Dzisiaj rano na zimnym silniku ( po wczorajszym "odessaniu" ) poziom płynu był OK, zobaczę na rozgrzanym po powrocie do domu...
                Jedno życie mężczyzny to za krótko, żeby poznać kobietę…

                Komentarz

                • vaz
                  Elegance
                  • 2010
                  • 799
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Prawdopodobnie podczas przeglądu uzupełnili płyn do poziomu max. i po rozgrzaniu efekt jest taki jak opisujesz. W sierpniu miałem pierwszy przegląd i płynu też mi przybyło ale nie korygowałem jego poziomu :roll: Może mają jakieś odgórne zalecenie od SAP i dolewają...
                  Poza tym jakiś czas temu był temat opisujący ubytki płynu w nowych autach po paru tys. km więc może jedno i drugie ma tu jakiś związek.
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz

                  • piorecki5
                    Classic
                    • 2010
                    • 23

                    #10
                    Re: Przybyło płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym

                    Zamieszczone przez K_Popiel
                    Jak wygląda sam płyn nie zmienia koloru, nie robi się tłusty ?
                    Konsystencja i kolor płynu są OK
                    Jedno życie mężczyzny to za krótko, żeby poznać kobietę…

                    Komentarz

                    • K_Popiel
                      Rider
                      • 2010
                      • 608

                      #11
                      Skoro tak, to nie ma się raczej czym martwić
                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                      ------------------------------------------------------

                      Komentarz

                      Pracuję...